hpiona

  • ۰
  • ۰

مقاله درباره مدیریت دانش لاتین Knowledge management 12 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

Knowledge management

From Wikipedia, the free encyclopedia

(Redirected from Knowledge Management)

Jump to: navigation, search

Knowledge Management (KM) comprises a range of practices used in an organisation to identify, create, represent, distribute and enable ad of insights and experiences. Such insights and experiences comprise knowledge, either embodied in individuals or embedded in organisational processes or practice.

An established discipline since 1991 (see Nonaka 1991), KM includes courses taught in the fields of business administration, infor mation systems, management, and library and infor mation sciences (Alavi Leidner 1999). More recently, other fields have started contributing to KM research; these include infor mation and media, computer science, public health, and public policy.

Many large companies and non-profit organisations have resources dedicated to internal KM efforts, often as a part of their 'Business Strategy', 'Infor mation Technology', or 'Human Resource Management' departments (Addicott, McGivern Ferlie 2006). Several consulting companies also exist that provide strategy and advice regarding KM to these organisations.

KM efforts typically focus on organisational objectives such as improved perfor mance, competitive advantage, innovation, the sharing of lessons learned, and continuous improvement of the organisation. KM efforts overlap with Organisational Learning, and may be distinguished from that by a greater focus on the management of knowledge as a strategic asset and a focus on encouraging the sharing of knowledge. KM efforts can help individuals and groups to share valuable organisational insights, to reduce redundant work, to avoid reinventing the wheel per se, to reduce training time for new employees, to retain intellectual capital as employees turnover in an organisation, and to adapt to changing environments and markets (McAdam McCreedy 2000)(Thompson Walsham 2004).

Contents

[hide]

1 History

2 Research

2.1 Dimensions

2.2 Strategies

2.3 Motivations

2.4 Technologies

3 See also

4 References

5 External links

[edit] History

KM efforts have a long history, to include on-the-job discussions, for mal apprenticeship, discussion forums, corporate libraries, professional training and mentoring programs. More recently, with increased use of computers in the second half of the 20th century, specific adaptations of technologies such as knowledge bases, expert systems, knowledge repositories, group decision support systems, intranets and computer supported cooperative work have been introduced to further enhance such efforts[1].

In 1999, the term personal knowledge management was introduced which refers to the management of knowledge at the individual level (Wright 2005).

More recently with the advent of the Web 2.0, the concept of knowledge management has evolved towards a vision more based on people participation and emergence. This line of evolution is termed Enterprise 2.0 (McAfee 2006). However, there is still a debate (and discussions even in Wikipedia (Lakhani McAfee 2007)) whether Enterprise 2.0 is just a fad, or if it brings something new, is the future of knowledge management (Davenport 2008) and is here to stay.

[edit] Research

A broad range of thoughts on the KM discipline exists with no unanimous agreement; approaches vary by author and school. As the discipline matures, academic debates have increased regarding both the theory and practice of KM, to include the following perspectives:

Techno-centric with a focus on technology, ideally those that enhance knowledge sharing and creation

Organisational with a focus on how an organisation can be designed to facilitate knowledge processes best









سایر محصولات :
مقاله درباره مدیریت دانش لاتین Knowledge management 12 ص

مقاله درباره مدیریت دانش لاتین Knowledge management...

کارافرینی پرورش شتر مرغ

کارافرینی پرورش شتر...

مقاله درباره مدیریت دانش

مقاله درباره مدیریت دانش...

مقدمه ای برروانشناسی ورزش 27 ص

مقدمه ای برروانشناسی ورزش 27...

تحقیق در مورد بررسی تحلیلی استانداردهایAPB و FASB در زمینه

تحقیق در مورد بررسی...

مقاله درباره مدیریت جامع کیفیت 16 ص

مقاله درباره مدیریت جامع...

مقدمه ای بر سیستمهای خبره 75 ص

مقدمه ای بر سیستمهای خبره...

مقاله درباره مدیریت تکنولوژی 10 ص

مقاله درباره مدیریت...

تحقیق در مورد بررسی تاثیر معماری بر سینمای اکسپرسیونیست 20 ص

تحقیق در مورد...

مقدمه ای بر بوقلمون

مقدمه ای بر...

مقاله درباره مدیریت تولید

مقاله درباره مدیریت تولید...

تحقیق در مورد بررسی موج شکنهای قائم و مایل

تحقیق در مورد...

کارافرینی دانه های روغنی

کارافرینی دانه های روغنی...

مقدمه ای بر Rational Unified process 18 ص

مقدمه ای بر Rational Unified process...

مقاله درباره مدیریت تولید در صنایع کوچک

مقاله درباره مدیریت تولید...

کار آفرینی بسته بندی

کار آفرینی بسته بندی...

تحقیق در مورد بررسی متغیرهای کلان اقتصادی اثرگذاربرکسری بودجه دولت

تحقیق در مورد...

مقاله درباره مدیریت تولید JIT 46 ص

مقاله درباره مدیریت تولید JIT 46...

مقدمه ای بر تکنولوژی ماشینکاری 29 ص

مقدمه ای بر...

کارافرینی خدمات رایانه ای

کارافرینی خدمات رایانه ای...

مقاله درباره مدیریت تغییر1

مقاله درباره مدیریت تغییر1...

تحقیق در مورد بررسی قانون ضد تروریسم انگلستان 46ص

تحقیق در مورد...

مقایسه اثربخشی مدارس دولتی با مدارس غیر انتفاعی 5 ص

مقایسه اثربخشی مدارس...

مقاله درباره مدیریت تغییر

مقاله درباره مدیریت تغییر...

تحقیق در مورد بررسی تجارب کشور آمریکا 44 ص

تحقیق در مورد بررسی تجارب کشور آمریکا...

مقاله درباره مدیریت تعارض و کار با افراد دشوار 24 ص

مقاله درباره مدیریت تعارض و...

مقاله تخصصی هوش سازمان 21 ص

مقاله تخصصی ...

کارافرینی خدمات رایانه ای 15 ص

کارافرینی خدمات رایانه ای 15 ص...

مقاله درباره مدیریت تشکیلات پروژه

مقاله درباره مدیریت تشکیلات پروژه...

تحقیق در مورد بررسی اجمالی جغرافیای جمعیت شهرستان رودسر

تحقیق در مورد...

مفهوم پیشداوری و انواع آن 33 ص

مفهوم پیشداوری و انواع آن 33...

مقاله درباره مدیریت تشکیلات کارگاه

مقاله درباره مدیریت...

تحقیق در مورد بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق جزای بین الملل و حقوق جوامع اروپا 45ص

تحقیق در مورد بررسی قاعده منع تعقیب...

مفهوم مدیریت 14 ص

مفهوم مدیریت 14 ص...

کارآفرینی

کارآفرینی...

مقاله درباره مدیریت

مقاله درباره مدیریت...

تحقیق در مورد بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانوتکنولوژی 26 ص

تحقیق در مورد بررسی ایجاد...

مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطاتITC 12 ص

مفهوم فن آوری اطلاعات...

مقاله درباره مدیریت پیامبر در جنگها

مقاله درباره مدیریت پیامبر در جنگها...

کارآفرینی گالری هنر شرق

کارآفرینی گالری هنر شرق...

مقاله درباره مدیریت پرورش جوجه بوقلمون

مقاله درباره مدیریت...

مفهوم عدالت در حقوق 26 ص

مفهوم عدالت در حقوق 26 ...

تحقیق در مورد بررسی اثرات سیاستهای مالی دولت برمتغیرهای کلان اقتصادی ایران جنبه های مالیاتی

تحقیق در مورد...

کار آفرینی بسته بندی 26 ص

کار آفرینی بسته بندی 26...

مقاله درباره مدیریت پردازش process management

مقاله درباره مدیریت پردازش process...

تحقیق در مورد بررسى فقهى شهادت زن در اسلام 24 ص

تحقیق در مورد بررسى فقهى شهادت زن...

کار آفرینی 52 ص

کار آفرینی 52 ص...

کارآفرینی کشت و صنعت گیاهان دارویی

کارآفرینی کشت و...

مقاله درباره مدیریت پایگاه داده‌ها در SQL Server بسته‌هایDTS

مقاله درباره مدیریت پایگاه...

مفهوم رنگ ؟ 10 ص

مفهوم رنگ ؟...

تحقیق درباره گشتاور نیرو
تحقیق درباره گزارش تحلیلی از بورس دبی
تحقیق درباره گرما
تحقیق درباره گرما مادر انرژی‌ها
تحقیق درباره گذر از دامداری سنتی به دامداری صنعتی و نقش آموزش و ترویج
تحقیق درباره: بهداشت روانی دانش آموزان
تحقیق درباره تمدن بین النهرین
مقاله درمورد پروین دولت آبادی
تحقیق. آسم
تحقیق درباره گشتاور نیرو
تحقیق درباره نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت
تحقیق درباره: بهداشت روانی دانش آموزان
تحقیق درباره لیفتراک 55 ص
تحقیق درباره روابط تجاری دوران صفوی
تحقیق درباره تمدن بین النهرین

کلمات کلیدی :لاتین knowledge management more recently with دانش لاتین knowledge دیریت دانش لاتین درباره دیریت دانش قاله درباره دیریت knowledge management more recently the sharing the management recently with and experiences insights and knowledge management efforts focus infor mation organisation organisational
  • ۹۶/۰۹/۱۰
  • آسمان آبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی